تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/01/28 - 01:58
کد خبر: 467223

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

اینفوگرافیک | ضرایب دروس اختصاصی در کنکور سراسری ۱۴۰۲/ تصویب مجوز راه‌اندازی واحدهای پیام نور در ۵ کشور خارجی

اینفوگرافیک | ضرایب دروس اختصاصی در کنکور سراسری ۱۴۰۲/ تصویب مجوز راه‌اندازی واحدهای پیام نور در ۵ کشور خارجی

در بسته خبری امروز به بررسی تصویب مجوز راه‌اندازی واحدهای پیام نور در ۵ کشور خارجی و اینفوگرافیک | ضرایب دروس اختصاصی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ و متقاضیان ورود به خدمت اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت بخوانند و و دیگر موضوعات مرتبط می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در بسته خبری امروز به بررسی تصویب مجوز راه‌اندازی واحدهای پیام نور در ۵ کشور خارجی و اینفوگرافیک | ضرایب دروس اختصاصی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ و  متقاضیان ورود به خدمت اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت بخوانند و و دیگر موضوعات مرتبط می پردازیم.

 متقاضیان ورود به خدمت اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت بخوانند

مرکز امور اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استناد به ماده ۱۱ آئین‌نامه اداری استخدامی اعضای هیئت‌علمی این وزارتخانه اعلام کرد: تمام متقاضیان ورود به خدمت اعضای هیئت‌علمی، ملزم به شرکت در فراخوان‌های جذب و سپری کردن تمام مراحل جذب از منظر صلاحیت عمومی و علمی هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مرکز امور هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، تمام متقاضیان ورود به خدمت اعضای هیئت‌علمی، ملزم به شرکت در فراخوان‌های جذب و سپری کردن تمام مراحل جذب از منظر صلاحیت عمومی و علمی هستند. این تصمیم برگرفته از ماده ۱۱و تبصره‌های ۱ تا ۴ آیین‌نامه اداری استخدامی اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.(جزئیات بیشتر)

تصویب مجوز راه‌اندازی واحدهای پیام نور در ۵ کشور خارجی

 رئیس دانشگاه پیام نور تصویب مجوز راه‌اندازی واحدهای بین‌الملل دانشگاه پیام نور در کشورهای یمن، پاکستان، عراق، سوریه و لبنان در هیات امنای این دانشگاه خبر داد.

دکتر ابراهیم تقی زاده  ضمن بیان این مطلب به مهم ترین برنامه‌های امسال دانشگاه پیام نور در حوزه بین المللی اشاره و اظهار کرد: ما در حال حاضر مرکز دانشگاه پیام نور کشور افغانستان در کابل را داریم که بیش از  ۱۰۰۰ نفر دانشجو در این مرکز پذیرش شدند.

وی از تصویب مجوز راه اندازی واحد دانشگاه پیام نور در کشورهای یمن، پاکستان، عراق، سوریه و لبنان، توسط هیات امنای این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر مسئول راه اندازی این واحدها مشخص شده است و دنبال اخذ مجوز از وزارت علوم و ارگان تعلیم و تربیت کشور خارجی هستیم.(جزئیات بیشتر)

اینفوگرافیک | ضرایب دروس اختصاصی در کنکور سراسری ۱۴۰۲

 دروس اختصاصی هر گروه آزمایشی کنکور سراسری یعنی گروه‌های فنی و ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی ضرایب متفاوتی دارند. حالا ضرایب این دروس برای نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اعلام شده است. (جزئیات بیشتر)

رسیدگی به پرونده های واصله از دیوان عدالت اداری کلید خورد

 مرتضی فرخی با اشاره به اولویت‌های معاونت حقوقی وزارت علوم در سال جاری گفت: مجموعه معاونت حقوقی وزارت علوم خود را برای تعمیق بخشی بیشتر به مسائل کلان وزارت علوم در جلسات شورای عالی حقوقی، آماده کرده است، این شورا، عالی‌ترین شورای تصمیم گیری در حوزه حقوقی است که حتی حق متوقف کردن برخی از آئین نامه‌ها را دارد بنابراین این شورا فعال‌تر می‌شود.(جزئیات بیشتر)

پذیرفته شدگان ارشد بدون آزمون دانشگاه شریف اعلام شد

 پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف لازم است فرم صلاحیت عمومی را پرینت و پرکرده و پس از الصاق عکس در محل عکس، فرم را به همراه فتوکپی شناسنامه از صفحه اول، دوم و سوم و کپی کارت ملی پشت و رو از تاریخ اول تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ به اداره استعدادهای درخشان جهت ارائه به سازمان سنجش ایمیل کنند.

چنانچه دانشجویی مدارک را در زمان فوق تحویل ندهد به سازمان سنجش معرفی نخواهد شد. ثبت نام نهایی در دانشگاه صنعتی شریف در شهریورماه همزمان با دانشجویان با آزمون به صورت حضوری است. پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد بدون آزمون لازم نیست مبلغی پرداخت کنند.(جزئیات بیشتر)

بررسی طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش مجلس

 اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس این هفته در روزهای یکشنبه و دوشنبه نشست تخصصی خواهند داشت که بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌‎ها و مراکز آموزش عالی کشور و سئوال از وزیر علوم در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

دستور کار این هفته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به شرح ذیل اعلام شد؛(جزئیات بیشتر)

مهلت ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی تمدید شد

فرصت ثبت‌نام در آزمون ورودی دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی تمدید شد.

محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان‌های شاخه نظری و هنرستان‌های شاخه فنی و حرفه‌ای) تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ تمدید شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات برای دانش آموزان ثبت نام شده با مراجعه به سامانه my.medu.ir نیز فراهم شده است.(جزئیات بیشتر)

ملاقات عمومی هیأت رئیسه دانشگاه تهران با دانشجویان برگزار می شود

نهمین ملاقات عمومی و صمیمانه ریاست دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه با ذی‌نفعان در روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

اعضای هیأت علمی، کارکنان، دانشجویان دانشگاه و سایر ذی‌نفعانی که علاقمند به طرح مسائل و ارائه پیشنهادات در ملاقات حضوری با ریاست و معاونان دانشگاه هستند، می‌توانند از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه، ۴ اردیبهشت ماه تا ساعت ۱۲ روز پنج‌شنبه،۷ اردیبهشت ماه از طریق سامانه http://sd.ut.ac.ir (درگاه میز خدمت الکترونیک) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

لازم است ثبت‌نام‌کنندگان در روزهای پنج‌شنبه، ۷ اردیبهشت و جمعه، ۸ اردیبهشت ماه جهت اطلاع از وضعیت درخواست خود، به سامانه ثبت‌نام مراجعه کنند.(جزئیات بیشتر)

کدام دانشجویان انتقالی از پرداخت شهریه معاف هستند

براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در خصوص معافیت از پرداخت شهریه دانشجویان انتقالی جهت اجرا ابلاغ شد.

با توجه به پیشنهاد مرکز خدمات آموزشی، در هشتاد و ششمین جلسه علوم پزشکی مورخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ مصوب شد دانشجویان مشمول آموزش رایگان چنانچه به دلایل ذیل بعد از قبولی در دانشگاه منتقل شوند از پرداخت شهریه به دلیل انتقال معاف هستند:

- شهادت، فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو، به طوری که وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.

- بیماری صعب العلاج یا معلولیت موثر دانشجو به نحوی که به تشخیص شورای پزشکی دانشکد قادر به ادامه زندگی به طور مستقل نباشد و ضرورت انتقال وی محرز باشد.(جزئیات بیشتر)

تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه علامه و پادوا ایتالیا صورت می‌گیرد

 به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، به منظور گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی با دانشگاه‌های معتبر دنیا و همچنین به منظور اجرای تفاهم نامه‌های همکاری علمی، با دانشگاه پادوا ایتالیا، قرارداد تبادل استاد و دانشجو امضا کرد.

دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه پادوا ایتالیا، از آذرماه سال ۱۳۹۶ با امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و قراردادهای تبادل استاد و دانشجو همکاری نزدیکی داشته‌اند. پس از گذشت پنج سال و با منقضی شدن تفاهم‌نامه فی مابین، مسؤولان دو دانشگاه با بررسی سوابق همکاری‌های انجام شده، بر تمدید تفاهم‌نامه و قراردادهای موجود تاکید و اسناد همکاری را برای مدت پنج سال دیگر تمدید کردند.(جزئیات بیشتر)

مقایسه آماری کنکور سراسری ۱۴۰۲

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، نوبت اول نیز دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

حتما نگاهی به آمار داوطلبان این دو نوبت از آزمون سراسری برای داوطلبان این آزمون جالب توجه است.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، حدود ۹۷۸ هزار داوطلب در پنج گروه آزمایشی نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند.(جزئیات بیشتر)

بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش مجلس

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی کشور و سئوال از وزیر علوم را در دستور کار دارد.(جزئیات بیشتر)

پذیرفته شدگان ارشد بدون آزمون دانشگاه شریف معرفی شدند

پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف لازم است فرم صلاحیت عمومی را پرینت و پرکرده و پس از الصاق عکس در محل عکس، فرم را به همراه فتوکپی شناسنامه از صفحه اول، دوم و سوم و کپی کارت ملی پشت و رو از تاریخ اول تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ به اداره استعدادهای درخشان جهت ارائه به سازمان سنجش ایمیل کنند.(جزئیات بیشتر)

دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب ۲۹ فروردین برگزار می‌شود

 جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ (۲۷ ماه رمضان) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد.(جزئیات بیشتر)

نتایج آزمون دکتری اعلام شد/ جزئیات انتخاب رشته

دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون دوره دکتری «Ph.D» روز یک‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۷ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل مشاهده است و داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود تا حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

نتایج نهایی آزمون استخدامی اعلام شد/ قبول شدگان آزمون این اقدامات را انجام دهند

در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص اعلام نتایج نهایی (سری دوم) نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال۱۴۰۰ به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (به جز وزارت آموزش و پرورش) آمده است؛ پیرو اطلاعیه های قبلی به اطلاع متقاضیان شرکت کننده در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور (به جزء وزارت آموزش و پرورش) که درتاریخ ۳۱ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار شد، می‌رساند که نتایج نهایی متقاضیان آزمون در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  قرار گرفته است.(جزئیات بیشتر)

دیدار رئیس جمهور با نوجوانان/ رئیسی و دانش آموزان چه چیزهایی گفتند؟

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در نشست صمیمی جمعی از نوجوانان و دانش‌آموزان در نهاد ریاست‌جمهوری افزود: با پیگیری وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم بودجه لازم برای فعالیت سازمان دانش پژوهان اختصاص یافته است و برای پشتیبانی از دانش پژوهان جوان این سازمان فعال خواهد شد.  

رئیس‌جمهور افزود: چنین اقداماتی هزینه کردن محسوب نمی‌شود و معتقدم سرمایه گذاری برای کشور است. شما دانش آموزان سرمایه‌ها و امید آینده کشور هستید، سرمایه گذاری برای دانش آموزان سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: اهمیت دادن به تحصیل، شغل و آینده معلولین از تاکیدات دولت است و این را پیگیری خواهیم‌ کرد.(جزئیات بیشتر)

سازماندهی شبکه نخبگانی وزارت بهداشت/ گسترش شمول استعدادهای درخشان

 دکتر ابوالفضل باقری فرد امشب ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ در نشست دانشجویان استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیاد علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه دانشجویان علوم پزشکی این امکان را دارند که به مردم خدمت کنند، افزود: انتخاب استعدادهای برتر از میان دانشجویان علوم پزشکی که خودشان از میان برترین های کنکور بوده اند، کار سختی است.

وی افزود: نخبگان سرمایه های تجدیدناپذیر کشور هستند و نخبه ای که به هر دلیلی از دست می رود، از دست رفته است و واجب است که به امور نخبگان بپردازیم.(جزئیات بیشتر)

وجود آمارهای نگران کننده درباره مهاجرت دانش آموختگان علوم پزشکی

 دکتر محمد رئیس زاده امشب ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ در نشست دانشجویان استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیاد علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران خطاب به دانشجویان گفت: همه شما باید کتاب حرمان هور دست نوشته های شهید احمدرضا احدی را بخوانید تا با اندیشه های این شهید آشنا شوید.

وی اظهار داشت: مهمترین سرمایه حوزه سلامت دانشجویان استعدادهای درخشان علوم پزشکی هستند. اصل اول این موضوع به مدیران برمی گردد که باید برای اندیشه و تفکر نوابع و نخبگان پدری کنند.(جزئیات بیشتر)

تغییرات گسترده در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

دکتر مهدی باقری امشب ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ در نشست دانشجویان استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیاد علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در حوزه مدیریت نخبگان و استعدادهای درخشان با اعتقاد به خرد جمعی، هیات اندیشه ورز را تشکیل دادیم و بیش از ۵۰۰ دانشجو برای حضور در شورای مرکزی استعدادهای درخشان اعلام آمادگی کرده اند.(جزئیات بیشتر)

دستور رئیس دانشگاه تهران برای ارتقای کیفیت زندگی در خوابگاه‌ها

در جریان دیدار بهاری و رمضانی دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران با دانشجویان ساکن مجتمع خوابگاهی شهید چمران و دانشجویان دیگر خوابگاه‌های خواهران، مطالبات صنفی دانشجویی با رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه تهران مطرح شد.

بهسازی فضای فیزیکی، افزایش سرویس‌های رفت‌وآمد، ارتقای امکانات و خدمات در دسترس و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در زمینه آداب زندگی جمعی در خوابگاه‌ها از مهمترین خواسته‌ها و پیشنهادات دانشجویان به مدیریت دانشگاه بود.(جزئیات بیشتر)

سازماندهی شبکه نخبگانی وزارت بهداشت

دکتر ابوالفضل باقری فرد امشب ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ در نشست دانشجویان استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیاد علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه دانشجویان علوم پزشکی این امکان را دارند که به مردم خدمت کنند، افزود: انتخاب استعدادهای برتر از میان دانشجویان علوم پزشکی که خودشان از میان برترین های کنکور بوده اند، کار سختی است.(جزئیات بیشتر)

طرح یک فوریتی کنکور به کمیته تخصصی کمیسیون آموزش مجلس ارجاع شد

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه، ۲۷ فروردین) این کمیسیون، اظهار کرد: در نشست امروز، طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مطرح و این موضوع با حضور رئیس سازمان سنجش و معاونان وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top